SYMBOL (FN)
Referat Finansów realizuje, w szczególności zadania z zakresu:
- planowania i realizacji budżetu oraz planu finansowego Urzędu;
- wymiaru i księgowości podatków i opłat lokalnychanalizy zgodności planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy w zestawieniu z kwotami ujętymi w budżecie;
- przygotowywanie materiałów do opracowania budżetu i wieloletniej prognozy finansowej;
- okresowej analizy planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy,
- analizy sprawozdań budżetowych jednostek organizacyjnych Gminy;
- prowadzenia ewidencji księgowej budżetu Gminy oraz Urzędu;
- prowadzenia rachunków bankowych, w tym wydzielonych na potrzeby projektów i programów współfinansowanych ze środków zewnętrznych. Przygotowanie dokumentacji do rozliczenia otrzymanych środków;
- prowadzenia ewidencji wydatków strukturalnych;
- koordynowania przepływu informacji niezbędnych do sporządzenia sprawozdań finansowych budżetu i Urzędu między komórkami
- organizacyjnymi i jednostkami organizacyjnymi Gminy;
- dokonywania wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych;
- prowadzenia postępowań podatkowych w sprawach udzielania ulg w zapłacie podatku oraz przygotowywanie rozstrzygnięcia sprawy podatkowej;
- egzekucji należności z tytułu podatków i opłat lokalnych;
- prowadzenia kontroli podatkowej;
- prowadzenia ksiąg inwentarzowych środków trwałych i pozostałych środków trwałych.
|